lördag 4 november 2017


Wow vilket ös det var på showen i går kväll. Fullt ös från första stund, nästan 5 timmar (ink paus). Själva Kal P. Dal showen var super. Riktig redig skånsk rock`roll  Och de gamla låtarna satt som ett smäck för en gammal Kal p dal fan. 

Började med att möta upp de vi fått biljetterna av i present, vidare i bil till Malmö Arena, men först lite mat på Emporia.


Sen drog fyra små muppar över till Arenan och bänkade sig på våra superbra platser. Matgästerna nere på golvet hade just fått in förrätten när för showen drog i gång. Sen hade vi ett härligt skådespel framför oss av matgästerna och all serveringspersonal...lite myrorna letar i stacken efter de stackarna som inte fått sin mat. Så glada att vi inte fått matbiljetter också. Rörigt värre såg det ut som. Och jisses vad folk kan hinka in alkohol. 
Nåja nu var vi inte där för att glo på alkoholtörstiga matgäster utan lyssna på redig skånsk musik. 


Alla artister var suveräna, minns inte alla men Sven Melander, Danne Stråhed, Hasse Andersson och Nic Schröder som så klart gestaltade Kal P Dal även i denna uppsättning. Ljudet var stundtals inte det bästa och ljuskillarna hade nog inte en av sina bästa dagar men skit i det. 





Egentligen vill jag ha mera ös och röj för egen del och hade inte sagt nej till efterfesten men detta dög jättebra för mig ändå. Får ju tänka på att jag var yngst i vår lilla skara av muppar. Och det var en underbar  födelsedags present till mannen och mig. Tack syrran med familjer.

Har nog aldrig varit på en show eller konsert med så pass lite folk (inte fullsatt i går och det är en show till i kväll) och de kollade inte ens väskorna när man gick in, ingen visitering alls av lilla tanten. Då hade de kanske hittat korken jag tagit med för att skruva på vattenflaskan jag skulle köpa på Arenan. På andra ställen skruvar de ju av korkarna på vattenflaskorna, då de kan bli ett "vapen" om de kastas på publik eller artister. Nåja jag köpte mitt vatten och fick behålla korken på och jag hade min medtagna kork kvar i väskan med mig hem ;)

En rolig kväll med härlig musik, somnade nynnandes på blå skor, cadilack och Kim Larsens vad gör du nu lille du.

Älskar konserter och shower och kan gott få lite fler i present, kan ju alltid fylla femtio fler gånger.

Kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar