torsdag 30 november 2017

Mitt kreativa jag jobbar för fullt i mitt huvud....jag vet precis hur jag vill ha det i "stora rummet" för man säger väl inte fin rum längre. Så fint är där inte, mest gamla bruna murriga möbler och en 75 år gammal dux soffgrupp i lejongult. 

Nåja jag vet som sagt precis hur jag vill ha det men har så svårt att få dit det på riktigt. 
I mitt huvud växer kreativiteten och jippi så snyggt och ovanligt det blir. Biljardbordet är så saknat men var sak har sin tid och det är ju en del år sen det åkte ut. Men jag sparade lite saker då som jag nu vill använda för att få in den där känslan av biljard, pub och mys. 

Jag vill ha en barhylla (alltså ingen riktig bar)och där över ska det finnas en gren från vårt ena äppleträd, upphängd med kedjor i taket. Ljusslinga i grenen och lite snapsglas hängandes i snöre av jute. På vägen över barhyllan ska det finnas foton på oss, släkt och vänner från våra fester. 
Vår lilla mörka betjänt ska få komma till sin rätt och så även biljardstället med lite köer i. 

Gud som jag hoppas jag kan få till det med den där känslan av pub. Har till å med tagit fram min morfars gamla askfat för att få den där speciella känslan som finns i gamla biljardhallar. Synd det inte luktar inpyrd rök för då hade iaf doftkänslan funnits.




Mottot i detta är också att bara återanvända saker vi redan har i så stor utsträckning som möjligt. Får nog köpa ny ljusslinga och något mer i gardinväg. Ev kedjor också. Men annars är det återanvändning som gäller. Gräva fram det gamla och blanda hejvilt med allt det andra som redan finns.

Återkommer i detta när mitt kreativa jag förverkligat dessa saker.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar