torsdag 23 november 2017

I dag är vi en dag närmare våren, jippi på det. 

Har ännu bara fått små små känningar av den där vintern....alltså jag menar att skrapa bilrutorna från frost två gånger är inte vad jag kallar vinter. Vinter är vidrig kyla och snö....JAG HATAR SNÖ. 

Kan inte ens älska det när det dalar ner fint som Disney på julafton. Javisst är det fint men från att tycka det är fint till att älska det, det finns inte på min lista, never.

Snö som vräker ner, yr över vägarna och bygger ofantliga drivor packade med snö och jord från markerna, blåst blåst och mera blåst. Snö som tränger in precis överallt när man är ute, frusen in till märgen och man tinar aldrig upp. Nä fy fan säger jag. Jag kan ha skitsomrar och regniga stormiga höstar hur mycket som helst bara jag slipper den vidriga snön och kylan.




Visst är dessa två sista fotona från 2012 och 2016 riktigt vackra med snön som gnistrar och ljusen som glimmar i granen.....men jag älskar det inte.



Med önskan om att snön och råkylan uteblir denna vinter.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar