söndag 16 februari 2020

När mannen leker pizzabagare....

I bland får mannen så där konstiga ryck som jag tycker är sååå onödiga....tills motsatsen är bevisad. 

Att göra egen pizzadeg är det mest simplaste som finns enligt mig och mannen har aldrig brytt sig ett dugg om pizzadeg....

På Alla hjärtans dag skulle grannarna titta in på kvällen för kvällsmat. Hemmapizza, öl och vin.

Det är då min käre man får ett av sina ryck och köper sån där färdig pizzadegs klump från vår favorit pizzeria. Samma deg som de använder till köpepizzorna alltså. Stolt kommer han hem med dom...ger dem till mig och sätter sig i soffan. Jag började hantera den första klumpen och efter ett tag fick jag psykbryt och vrålar på mannen om han vill ha den jävla degen så får han fixa det själv. Jag kunde verkligen inte hantera den. Mannen kommer ut i köket...tvättar händerna och...tada...sex jävla degklumpar ligger snart som finfina bottnar på plåtarna..... 
Mannen kan lätt byta yrke till pizzabagare...



Det blev ett finfint teamwork då jag matade på med tomatsås och fyllning och gräddade på löpande band..... 
De där degklumparna blev så jäkla goda pizzabottnar att de nästan var som på köpepizzan från pizzerian. 


Grannarna kom under tiden och sen åt vi hemmapizza på köpedeg och hemmagjord pizzasallad....sååååå gott. Det sprutade nästan ur öronen på oss så gott det var. Vinet och ölen smakade lite extra gott den kvällen.


Vi fick en så härlig kväll tillsamman med våra goa härliga grannar...massor av skratt...prat om gamla galna minnen vi har tillsammans. Helt klart en av årets roligaste kvällar. 

Min kära man kan gärna få fler såna här trevliga ryck. 



Kram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar