söndag 8 december 2019

I snart 30 år har vi varit gifta och vi firar således Pärlbröllop i år....galet att vi varit gifta så länge och ännu galnare att vi varit tillsammans betydligt längre....

Att ha stått ut med varandra så länge tycker jag är värt att fira...jag ser ju alla tillfällen till att ha lite skoj på haha.

Planeringen startade för över ett år sedan för att nu eskalera så här veckorna innan. Eller jag hade hoppats jag var längre i min planering än vad jag är men jag får aldrig riktigt den tid jag behöver att sitta ner och fundera och ha mig. Nu har jag en plan och lite maträtter i huvudet att bjuda på... Inbjudningar till runt 70 pers inkl barn är utskickat och än har hälften tackat ja till att komma. Väntar med spänning om övriga kommer och hur många av dom är barn. 



Vi ska ha det här hemma och det kommer att bli överfullt fast vi har ett stort hus... Det är mingel så jag hoppas att alla förstår att det inte kommer att finnas sittplatser till alla och att när man rest sig upp är platsen ledig för någon annan att sätta sig. Enklast är mat som är lämplig för mingel...fingermat...typ...snittar, tunnbrödsrullar, kycklingspett, korv på tandpetare ev nån matpaj i folieform, ostbricka, bullar/bröd att bre själva med massa pålägg till, stavar av gurka, morot och paprika tsm med dippa... Kokt korv med bröd till barnen är nog ett klokt drag för annars står det tallrikar överallt med mat där de tagit en tugga och sen ratat det....mätta barn är glada barn eller hur? 

Mitt absolut största huvudbry just nu är om vi ska använda papptallrikar och plastglas eller köra på vad vi har hemma i riktigt glas och porslin? Jag vill ha riktigt men fasar för att få diska i flera dagar...både för hand och maskin... Så mycket trevligare med riktigt ju...

Hur ska jag få plats med alla faten med mat på bordet och var ska all dricka stå? Måste nog låna i hop några våningsfat för jag äger bara ett. 

Mannen å jag är väl inte helt överens i det hela med festen och han tycker det har blivit för stort...ja det kan jag hålla med om men var tusan drar man gränsen...vem ska man skippa att bjuda. Vi skulle kunna ha det till sommaren ist men då är det inte samma sak...det blir mer en sommarfest då fast å andra sidan kunde vi bjudit flera då 😉. Mannen vill sätta upp ett litet tält på altanen så man enkelt kan gå ut och svalka sig där oavsett väder...en bra ide faktiskt....problemet (ja det finns alltid ett problem haha) är att det kommer att stå ett långbord vid altandörren...man kan gå där men det är lite bökigt pga stolarna och om det sitter folk på stolarna....

Temat på festen är guld...silver...svart...vit och pärlemo.

Nu håller jag tummarna för att vi inte får magsjuka eller dylikt och att det inte blir snöstorm. 

Ps...jag kan redan nu känna hur ljudnivån här hemma på festen kommer att överstiga precis allt annat jag hört.......



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar