onsdag 6 november 2019

För ett tag sedan blev jag hämtade av ena dottern för det stod SPA på agendan.....födelsedagspresent från alla barnen till deras lilla mamma...<3

Dottern hämtade upp mig okristligt tidigt en av mina lediga lördagar och bilen rullade iväg....mot Ystad och Ystad Saltsjöbad där frukost var bokad. Vi åt en härlig lång frukost innan spat öppnade...gott gott gott...ja hotellfrukostar är sååå gott. Eftersom vi hade gott om tid tog vi en härlig promenad på strandvägen utanför hotellet, vädret var ljuvligt om än lite morgonkyligt. Tänk så vackert där måste vara på sommaren.







Sen gick vi till spaavdelningen och där fick vi en rundtur på spa området av en trevlig värdinna. Vi fick vita tofflor, en badhandduk och en härlig badkappa. Efter duschen knölade jag in mig i baddräkten och svepte handduken om mig...nu var vi redo att njuta för fullt i spat...gudarna ska veta att detta är inget jag är bekväm med....att visa mig halvt näck för en massa okänt folk alltså.




Men....Wow...säger jag....alltså vilket ställe deras Spa är. Lugnt, skönt, avskilt, massor av relax, flera små varma källor utomhus, stranden, bryggan, havet, mysiga sängar ute vid stranden..fast säkert betydligt mysigare en varm sommar dag, bubbelpool, varm låg sittpool med eldstad, storpool och min absoluta favorit....isvaken. På våning två var det en massa relax med sköna sängar, mysiga soffor och Lido bar som serverade en grym nudeltallrik. Ett glas god cava till det och sen snurrade det bra i skallen när man satt i de varma källorna. 




En helt underbar dag som jag mer än gärna gör om, gärna då med alla mina döttrar eller med syrran och svägerskan....eller med tjejgänget.








Får ni någon gång förfrågan om att hänga med på en spa dag eller två på Ystad Saltsjöbad så tacka för tusan ja...du kommer inte att ångra dig...

Tack älskade barn....💖

Kram
💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar