måndag 15 juli 2019

Mitt i....

För helvete vill jag skrika, stanna tiden, sakta ner för tusan.... Det är redan den 15 juli.... det är mitt i sommaren ju...mitt i den bästa perioden under året...

Jag har inte hunnit med i sommar, jag behöver mer sommar, fler underbara dagar, långa goa nätter där svetten lackar på kroppen när man ska sova, så det bästa man kan göra är att ta sig ett natta dop i poolen med gubben.
 
Sommartiden har rusat så fort i år. Vädermässigt saknar jag förra årets värme..den var så go och sååå älskad av mig. 
Jag har inte ens haft sommarsemester än och ändå vaknade jag upp med en sorg att det var över....sommaren var över fast vi är precis mitt i den. Jag tänkte nåt om att vakna upp och vi bara var i slutet av juni och det var så mycket kvar av sommaren. 
Vi gör saker precis hela tiden, att sitta å pilla sig i naveln vet vi inte vad det är. Veckan som gick var intensiv, full till max och på det så fanns ju jobbet som en skavande bygel bh, ett nödvändigt ont... Palla sig dit, göra vad man ska, hem dusch och så i väg på roligheter. 
Ni vet väl att i Sverige läggs allt sommarroligt under två veckor...vecka 28 & 29..... Ingen, precis ingen tänker på oss stackare som jobbar och missar allt skoj om man inte slår knut på sig, kör dubbelt eller till och med klonar sig en smula.

Nu ska jag sörja lite till att det redan är den 15 juli...mitt i sommaren...dricka mitt te, kela med hunden, kavla upp ärmarna och fixa det regnet sabbade i går...sen go vänner är det dags för kvällsjobb. Första passet utav sex på mina fem återstående jobbdagar innan den hett efterlängtade sommarsemestern är här. 

*
*
*
*
*
Det är sällan jag skriver inlägg som är relevant till dagen det skrivs men just nu händer det. Jag brukar gå rund gång på dagarna när jag skriver mina inlägg... bara för liksom. Det är inget ni som inte känner mig vet om, lite värre är det för de som känner mig som kan bli lite förvirrad då en sak jag skrev om i juni kanske hände i april osv. Men vad tusan...förvirrad kan man bli av så mycket mer.....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar