söndag 7 juli 2019

Juni juni vad jag älskade dig i år...vädermässigt var du helt jävla underbar. Sol och bad vid poolen med barn, barnbarn och vänner i en salig blandning....älskar det <3. Havet och stranden levererade likaså de två dagarna vi faktiskt tog oss ner dit när vi var i stugan. Vattnet var kallt men fullt badbart och nästan kristallklart....älskar det. Spabad hos syrran midsommardags morgon med ett glas rose satt verkligen finfint i solen. En gång i min framtid ska jag också ha ett spa utanför altandörren...bara så ni vet.



Studenternas tid var säkert ljuvlig. Vi har ju ingen blivande studenter kvar i familjen. Kusiner och vänners barn är det närmaste vi har men ingen i år. Skönt att slippa allt vad just en student innebär....dyra kläder, bal, middagar, bjudningar, studentfrukost, utspring, mottagningar,blommor, presenter, gosedjur, flak el andra fordon och så själva studentfesten på hemma plan på em/kv. I år var det skönt att slippa det men samtidigt så är det vemodigt att jag aldrig mer kommer att få uppleva mina älskade ungars enorma glädje att nu jävlar är skolans tvång över och skoltröttheten får blomma ut på riktigt.... Jag älskade att se deras glädje och tårar <3 Fem gånger har jag fått äran att få uppleva det...älskade ungar <3

Midsommarafton hos syrran med massor av härliga vänner, god mat och dryck. Promenad vid havet och en rosa himmel. Mannen å jag huserade i mina föräldrars stuga tvärs över vägen den helgen så vi tillbringade mkt tid med syrran och svågern. Trevligt och tack för er gästfrihet. 


En av junis sista dagar var vi på utomhusteater några mil hemifrån. Efter en seg början så var det skrattfest hela andra akten. Grymt bra och jag är så imponerad av en ung kille som verkligen bjöd på sig själv. Kan ärligt säga att om inte han varit med så hade den teatern inte varit mycket att se. Hoppas få se mer av honom.



Det är ju så mycket som händer under en månad och man kommer bara i håg en bråkdel. Vi har iaf inte haft semester under juni när sommaren var som bäst, nix vi jobbade som vanligt. Det är ett bra tag till vår semester men man kan ju inte få allt. När semestern är här hoppas jag på lika fint väder som under juni....sol...värme...sol...värmebölja....osv regna kan det få göra nån dag så man hinner fixa lite inne annars får det gärna regna lite lagom under nätterna.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar