torsdag 21 mars 2019

Sitter här med våra scheman och försöker hushålla med våra semesterdagar. Det går inte ihop...... vi har definitivt för få semesterdagar i år för att få ut det vi vill och behöver. Att jobba helg är väl den största boven i detta drama då det händer så mycket om helgerna. 

Bemärkelsedagar, kalas och fester upptar alla jobbhelger och så även de helger vi inte jobbar. Det suger satan alltså. Klart man inte vill missa barnbarnens födelsedagskalas, urmoderns födelsedagskalas, barn och svärbarnens fester och kalas samtidigt som vi faktiskt även vill ha sommarsemester. 

I år är ett sånt år då vi bla har 20, 25, 30x2, 80 år plus alla andra födelsedagar... Ett stort plus är att vi är förbi studenter i vår familj på många många år och ingen i övriga släkten eller vänskapen har student i år...skönt. 

Måste mentalt förbereda mig på en lång jobbsommar, hålla tummarna för att de ynka veckorna vi har semester är fina, soliga och varma. Sen får man hoppas att övriga uppskattar att vi lagt semester för att vara med och firar dom <3

Jag är väl inte bitter eller så, bara frustrerad över att vårt liv är så styrt över jobbhelgerna och semesterdagar som går åt på jobbhelger. Vissa år är det så mycket bättre än i år för i år suger det så in i helvete alltså.  I fjol var ett bättre år då våra scheman föll sig bättre i semesterperioderna och var en klar fördel i dagar för oss...i år är det tvärtom. Ingen som kan lastas för det såklart.  

Om jag tänkt och räknat rätt finns det precis utrymme för vårt pärlbröllop i december och det glädjer iaf mig väldigt mycket.




Kram

Detta inlägg skrev jag för över en månad sen men så blev det bort glömt av anledning jag inte har en aning om. Iaf så suger det mer hästballe nu än när jag skrev detta. Är så ledsen och besviken så det är bäst att jag inte tar varför just nu. Men lovar att återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar