måndag 3 december 2018

Hejsan. 

Tack för du hänger kvar, jag suger verkligen på att uppdatera. I och för sig har jag noll krav på mig att uppdatera och det är förvisso skönt. MEN..jag har mängder att skriva, tankar, saker jag gjort osv men tiden att sätta sig ner är obefintlig och den lilla tid som finns lägger jag på annat. Sen jag körde min platta i golvet och fick finaste glaspulvret på golvet måste jag sätta mig vid datorn. Måste å måste.... mobilen duger den med men jag tycker det är så bökigt, smått å plottrigt att blogga med mobilen. Jag är av äldre årgång vilket säkert spelar in haha. 

1a advent är över och vi har inte varit på ett enda glöggmingel, har inte ens druckit glögg än. Saknar det jättemycket. Det är så mysigt att komma bort till vänner, sitta i deras fint pyntade hem (medan ens inre stress poppar upp över ens eget kaos där hemma till försök till adventpynt) dricka glögg, pröva nya glöggsorter och äta lussekatter och pepparkakor, snacka skit och bara ha det bra. Inte ens tiden finns att mysa i soffan här hemma, dricka glögg och se film och göra precis ingenting.

Hela helgen har gått i ett och mellan allt så har jag bakat i mängder....pizzabullar, lussebullar, lussekatter och pepparkakor. De sistnämnda var jag klar med efter midnatt och sen skulle det röjas oxå. Frysen är välfylld och jag slipper baka mer denna julen...om jag inte vill haha.

Adventssakerna är upp sen innan helgen iaf, dammsugaren har inte fått jobba på hela helgen, en stor sopsäck full med diverse skit och plock står så fint här bredvid mig....jo den ska till tippen...nån gång, förhoppningsvis innan jul. Japp livet är som vanligt här hemma fast det utåt ser säkert ser ganska trevligt ut haha. Ni vet väl att Instagram är största ljug median efter Faecbook ;) Stress och kaos syns inte där eller hur?

Usch jag är verkligen ingen julmänniska även om jag egentligen älskar denna tiden innan jul... pynt, fix och mys. Mest av allt älskar jag Påsken...ljuset är åter, våren på ingång och livet liksom återvänder. All min kärlek går till påsken... som detta året bestod i att snön vräkte ner i flera dagar...snöstorm de lux på skärtorsdagen då jag knappast tog mig hem från jobbet

Nu har jag exakt en timme på mig innan jag ska köra på utbildning och sen jobba kväll. Om jag älskar det? Nix men snart har jag lite semester....längtar så men samtidigt vet jag att det är ingen semester för att lata sig haha.

Ha det bra och jag är så glad att just du hänger kvar här och fortsätter att titta in. Love liksom <3

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar