onsdag 17 oktober 2018

Jahapp då har denna gamla kärringen gått å blivit dunder förkyld. Fatta liksom hur kass jag är, tror bestämt jag åkt på en manlig förkylnings bacill. Gnälligare kärring får man leta efter. Detaljer i måendet och i förkylningsprocessen delar jag inte med mig....sorry.

Varför blir man förkyld? Och varför när man inte har tid att vara sjuk? Vem har egentligen tid att vara sjuk? Ingen vad jag vet. 
Att vara förkyld kräver att man har planerat sina inköp av mat, alvedon och vätska för när man väl är däckad så är det kört att orka att köra och handla. Jag hade definitivt inte planerat en förkylning just nu, nästa vecka hade däremot suttit finfint ;) Förresten flyr väl folket i affären när de ser en, hålögd, rödnäst å snorig med stripigt ovårdat hår.....

Är så trött, det är ju över midnatt, sängen lockar men att sitta upp och sova ytterligare en natt lockar verkligen inte.

Ni får ingen kram med hänsyn av smittorisken......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar