onsdag 24 oktober 2018

En skitnödig pissedag har det varit i dag. Nu försöker jag andas och finna lugnet.....Treo, Kina puffar och dammsugare är god hjälp.

Ställde inget alarm till i morse då jag tyckte mig vara förtjänt av en sovmorgon när man glott på film halva natten. Men till 8.45 var väl till att ta i. Mannen snarkar vidare, hunden käkar sin skit, morgon tidningen dyngsur i lådan, solen börjar lysa och det slutar blåsa. Manne vaknar från sin skönhetssömn. Ska bara fixa lite där uppe innan vi går ut och röjer pooldäck och poolen efter stormen. En vidrig signal på den fasta telefonen (som sällan används) ljuder. Springa ner, leta lur, var fan e den. Nämen hej ....öööö jo men visst vi kommer om typ tio röda, ska jobba sen så det får gå fort. Hemma 2.5 timme senare...... arg, frustrerad, sur, irriterad, nä fan lyssan inte på oss osv. Dusch, laga mat, telefon fan ringer igen..... jag hör mig själv svara ja det kan jag göra....vill strypa mig själv, kränger mat, ringa samtal, fix o klart till i morgon, ringa tillbaka till nr 1...upptaget i en halv timme, ringer mobilen....jo vi är i stan, ska köpa det vi sa....vilka vi? Det var ju fan jag som sa det. Fine då fixar vi det i morgon sen eftermiddag efter det jag ska på i morgon. Va? Vad inte bestämma själv? Va fan ska de lägga sig i...... Kör till jobb, vanliga vägen avstäng, vet om men glömmer, får vända och köra annat håll... Nr 1 ringer på jobbet, du...jag har bara fem minuter rast kvar så du vet, Va i hela helvete köpte ni inget??? Varför, jaså DE måste få vara med å bestämma...det handlar om under 2000 jävla kronor. Det var ju därför vi skulle dit i morgon sen eftermiddag.....grrr jag blir galen. Pling i mobilen....klart det ska köpas nytt, fixa ni så tar vi den lätta biten men inte förrän på fredag kan vi för vi jobbar.....Jobbar ni ? Precis som inte vi gör det alltså...... Känner mig så jävla körd, överkörd, manglad och alldeles tillplattad. Jag får inte alltid reda på saker men ska ändå stå standby så fort det är något, ringa samtal och då kan jag få reda på att detta sa vi till XX i går....de tänker... pratar ni inte med varandra. Vissa gör bara den biten som synd utåt och blir hjälte, andra gör inget alls och blir superhjältar..... jag tar skiten och blir pissad på vill jag skriva men det hörs inget bra....nä jag blir förminskad helt enkelt.  Men faktum kvarstår ....JAG kan detta, JAG vet hur detta fungerar.... för i mitt yrkesliv jobbar jag med detta....dagligen.

Tanten med de gråare hårstråna med begynnande vidrig huvudvärk måste leta upp sängen i en kaosartad ovanvåning som aldrig hinns med. Leta fram kläder till i morgon, kläder som inte spänner över fläsket, min väska har pajat, måste leta fram en gammal i röran..... sen ska jag sov några timmar innan den där morgondagen börjar, dagen jag inte alls är ett dugg intresserad av....


Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar