onsdag 4 april 2018

Oförlåtligt men jag har faktiskt glömt att önska er alla en Glad Påsk. Nåja påsken är över, mannen på korset är återuppstånden, överbliven påskmat är slängd och livet har återgått till vardagen efter en massa ledighet och lite festligheter. 


Långfredagen stod jag mest fjättrad vid spisen, lagade mat till påskaftonen. Kolla min finfina äggmålning, jag är så stolt över vad jag kunde utföra med barnens gamla vattenfärger och lite fingerfärdighet...... ;)


Påskaftonen då?
Jo i år var huvudpersonerna vi alltid är med sjuka så det blev ett annat upplägg, så bra att jag tycker vi kör på det nästa påsk oxå. Ja varför inte till jul, halloween,farsdag och morsdag oxå? Vi sågs alla som var friska eller inte upptagna med att fira med andra släkter än vår hemma hos ett av våra barn. Det var knytis för hela slanten. Eftersom jag är en mes när det gäller mat så höll jag mig  som vanligt i från allt med sill å lax, äter inte rå firre så e de bara. Men övrigt var jättegott och har satt sig som en smäck på kroppen ;)


Äggpickning är ett givet inslag i vårt påskfirande så även i år.


Efterrätten var fruktcoctail, grädde, fulltårta och godis. Syrran tog ordspråket "Julen varar till påska" på blodigaste allvar och tog med sig Tomtekolor. Sååå goda, nu vet vi varför tomten är rund om magen ;)

19 personer, en massa god mat, dryck och gotter gjorde så denna påsk så lättsam, trevlig och härlig <3



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar