onsdag 21 mars 2018

Våren....känn dig blåst....
Vaknade i går upp till ännu en härlig laddning av nyfallen snö. Riktigt snyggt var det och nu vet man ju att det bara handlar om dagar tills våren faktiskt är här på riktigt. Galet vackert på väg till jobbet....
Japp jag körde bil och fotade samtidigt...i krypfart och helt ensam på vägen.


Solsken även i dag, det är ännu minus grader ute men gud så härligt väder. Har jobbat lite i morse iträdgården med att ta ner lite av fjolårets torra växter, dock får de ligga kvar som skydd för frosten så de nya skotten inte fryser. 
Jag mår så bra när jag kan dona med sånt i min egen takt, medan hunden sniffar runt i trädgården. Är bara i början av trädgårdsarbetet och det lär dröja tills jag kan bryta av på de flesta ställena då snön ligger flera dm djup. Sakta men säkert går det åt rätt håll. 

Men som jag längtar tills poolen är uppstartad och klar för bad och mys. Fick denna bilden skickad till mig av min vän (som precis som jag längtar efter sol, bad och ett glas vin i vår pool) så härligt det ser ut. Synd den är i största laget för vår pool..... 
Detta är en helt onödig vill ha sak.....


Så här i vårdagsjämningstid så fyller vår lilla härliga trasselboll till hund år. Hela sju år blir han. 
Grattis vårt lilla hjärta.



Noterar ni att det på bilden finns maskrosblad och grönt gräs och ingen snö? Bra, då förstår ni att bilden inte är från i dag ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar