onsdag 14 mars 2018

Jag hade tänkt skriva om min dag i går, en ledig dag då jag vaknade med massor av ork och livet bara flöt på så där bra som man stannar upp och bara förvånar sig. 
Men vem vill egentligen läsa om när jag rensade frysarna, kokte saft på mängder av bär, körde en pyro på ugnen, städade micron? Och vem har intresse av storrensning av mannens jobbkläder och helrensning av en garderob, att vi har så in i helvetes många vantar så vi under de närmaste åren inte behöver köpa några oavsett sort?  Nä precis ingen men å andra sidan har jag just skrivit om det, och har du läst så här långt så var det väl ändå någon som hade intresse av det ;)

I dag har jag mest en inre stress över våren, att snön ställde till det med mina perfekta planer över hur jag smartast får mycket gjort i trädgården innan våren slår till på riktigt. Istället slog snön till och sabbade precis allt. Vi hann inte få undan alla nersågade grenar, under den sakta smältande snön ligger ett jäkla plockepinn av grenar och kvistar. Där det inte är snö är det bara kladd och gyttja. Jag vill ha bort grenarna nu, jag vill räfsa gräsmattorna osv. Jag vill så jävla mycket......

Men nu är det som det är, gilla läget liksom och ta tag i nåt annat. 
Inomhus tex har jag börjat med två av barnens rum som har varit övernattningsrum och "ställa in grejor rum" sen barnen flyttade för x antal år sen. Har tänkt rensa ut allt och börja om men det är så satans tråkigt. Plockar och plockar men jag ser inget resultat. Ena rummet ska bli lekrum till barnbarnen och det andra ska bli övernattningsrum igen. 
Nu när jag tänker efter så var det nog därför jag fick sånt flyt i går med allt annat, för då slapp jag hålla på med dessa rum haha. Kan ju låta allt vara som det är, men hemma varande barnet ska ha kompis från Tyskland här i två veckor i sommar och jag tycker det vore kul med lite uppfräschning i den "bortglömda" delen av huset.



Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar